(-:وبلاگ سرگرمی ها و دانستنی های سیب:-)

همــــه جـــــور چیـز باحالـ برایـــــ همــــه!

(-:وبلاگ سرگرمی ها و دانستنی های سیب:-)

همــــه جـــــور چیـز باحالـ برایـــــ همــــه!

جهان و دانستنی های آن

                                              

   جهان و دانستنی های آن 

                                               

  چه زمانی جهان شکل گرفت؟ 

اکثر دانشمندان عقیده دارند عالم در حال بزرگ شدن است و زمانی همه ی کهکشان ها در جایی کوچکتر از یک اتم فشرده بوده اند. انفجار بزرگ یا همان بیگ بنگ در حدود ۱۵ میلیارد سال پیش اتفاق افتاده و باعث شده است از آن زمان تا به حال کهکشان در حال دور شدن از هم و جهان در حال گسترش باشد. 


 

فضا چیست؟ 

فضا تقریبا هیچ چیز نیست زیرا در ۹۹.۹ ٪ از آن هیچ ماده ای وجود ندارد.در فضای خارج از جو تقریبا هوا وجود ندارد و در فضا به جز ستاره و سیارات و  قمرها و اجسامی دیگر شامل دنباله دار ها و شهاب سنگ ها که فقط ۰.۱ ٪ فضا را تشکیل می دهند فقط شامل شاید به اندازه ی یک خانه اتم های گاز است ! 


 

  خورشید   

اندازه ی خورشید  چقدر است؟ 

قطر خورشید ۱۳۹ هزار کیلومتر است یعنی ۱۰۹ برابر قطر زمین.وزن آن ۳۳۳ هزار برابر وزن زمین است و حجم آن به قدری زیاد است که می تواند ۱۳۰۰۰۰۰ زمین را در خود جای دهد.اگر زمین به اندازه ی توپ تنیس باشد خورشید به اندازه ی یک خانه است. 


 

حرارت خورشید چقدر است؟ 

حرارت سطح خورشید حدود ۶ هزار درجه سانتی گراد است. اما حرارت مرکز آن بسیار بیشتر است یعنی در حدود ۱۴ میلیون درجه سانتی گراد.اگر به اندازهی سر سوزن از حرارت مرکز خورشید برداریم از فاصله ی ۱۰۰ کیلومتری انسان را می کشد. 




از آن جا که این وبلاگ یک پایگاه مطمئن برای تبادل اطلاعات است خوشحال می شوم اگر پرسش و پاسخ ها طبق خواسته ی بازدیدکننده های گرامی باشد.اگر پرسشی در نظر دارید آن را با من مطرح کنید تا در پست هایی با عنوان پرسش های شما و پاسخ های من منتشر کنم. 



نظرات 1 + ارسال نظر
ونوس علوی چهارشنبه 15 تیر 1390 ساعت 09:20 ب.ظ http://manzumeyeshamsi.blogsky.com

تری معذرتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت باورکن من آدرس وبلاگتو ندارم. بهم بگوووووووووووووووو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد